16 mars 2009

På liv och död

Nu har jag precis sett de två första avsnitten av SVTs dokumentärserie På liv och död. Och tårarna trillade! Oerhört bra.

Idag är en riktigt grå dag. Mulet och dimmigt. Urk! Men det har varit en bra VFU-dag, och imorgon är sista dagen. Sen är det lite kursexamination kvar innan det är dags att dra igång sista kursen på min utbildning. Det känns så himla skönt!!

För övrigt är vi skitduktiga, Otto och jag, och har spenderat ett antal timmar i hans lägenhet och röjt och packat. Vi har bestämt att vi antagligen inte kommer sova mer där, utan satsar på att packa på kvällarna när vi är lediga och sova hos mamma och pappa eftersom de är bortresta. När de kommer hem igen den 25e vill vi i princip ha packat hela lägenheten! Sen är det bara min kvar. Nu ska vi iväg till IKEA och kolla på garderober, och jag ska till Plantagen och köpa lite vårblommor att plantera för mamma. Man får ju smöra lite när man lånar bilar och ICA-kort i två veckor ^^


Jag vill plantera bellisar, för de är så söta :)

2 kommentarer:

mia sa...

Vad härligt att det närmar sig flytt! Ja snart är det dags för sista delkursen för dig... Det är helt sjukt att det börjar närma sig nu. Målet! Det har ju alltid varit sååå långt fram men nu är vi där :) Har du börjat reka lite jobb ännu? har sett att det finns en del ute i GBG med omnejd. Här hemma är det lite segt med jobb än så länge... Men jag tror och hoppas att drömjobbet trillar in nu i vår! Kram kram

Anonym sa...

Men hallå hur gick det med avflottningsfesten :-) ?