6 november 2008

pålning och sågning och läsning

är faktiskt inte världens bästa kombination... För det första håller banverket eller vilka det nu är på att byta järnvägsviadukten som går rätt nära mig, borta vid Olskroken. Där har de hållt på ett rejält tag med att banka ner pålar i marken till betongfundamenten. Oh så kul det är att lyssna på. Nu sen igår är det ännu värre eftersom de ska ta bort och byta ut bron över min lilla å precis utanför mitt fönster. Behöver jag säga att det låter en hel del? Just nu håller de på att skära bort staketen med nån sorts jättestor såg. Jag blir tokig! Samtidigt försöker jag läsa forskning liksom. Gah!

Förresten vill jag meddela att min måndageftermiddag och kväll totalt är vikt åt Mia, Julia, Jennie och Linda! :D Linda och jag kommer nog och våldgästar tant barnvakt i väntan på att tant mamma kommer tillbaks från målarkneget!! :)

Ikväll är det dags för fjärde guidade visningen på 6 dagar! Det blir pengar det... Igår satt jag kvar en stund på jobbet eftersom jag väntade på att möta Otto efter hans rep. Det kändes sjukt konstigt att sitta vid repen i mina vanliga kläder :p

4 kommentarer:

mia sa...

Å vad mysigt! Längtar till måndag då gumman... Tänk vad vi tanter ska ha det trefligt!

Jennie sa...

Ja trefligt skall vi ha... vi kanske kan springa bort och måla/slipa/fixa vid 16- tiden så kan jag överlåta matlagning åt er mina sejer?

Lindiz sa...

Ja, FRÖKEN Linda tycker oxå det ska bli mysigt (och är mkt nöjd över att höra om Top Model ;p)

erika sa...

Vi hade pålning utanför vår skola i hela trean. Jag skyller mina slutbetyg på det.