28 november 2008

Fredag!

Här sitter man. Man borde klä på sig. Man sitter bland sjukt många böcker som ligger i stora högar på skrivbordet och golvet. Man har ångest för uppsatsen, för just nu känns den skitdålig och det känns som om den aldrig kommer bli klar, och den kommer bli sågad på opponeringen!

Men man är sådär tokkär att det bästa med alla dagar är när det blir kväll så man får gå och lägga sig och ha tid att pussa på Otto och ligga i mörkret och prata. Det är tur det, för annars hade jag nog hamnat på psykakuten. Annars är det bara jobb och uppsats och närfanskamanhinnahandlajulklappar.

Jag tror nog jag ska borsta tänderna nu, och klä på mig, och betala räkningar. Sen blir det skriva av så inte min handledare skäller ut mig mer än hon kommer göra i eftermiddag...

Ikväll ska jag och Otto ha riktig hemmasvenssonkväll. Laga mat och tvätta och kolla på tv. Det ska bli väldigt skönt. Kvällar när vi är hemma båda två är ganska sällsynta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ångest och elände! jag känner precis likadant.. har stooora högar med böcker och när man börjar beta av lite så dyker det bara upp ännu mer litteraturtips... suck suck. Som vanligt så har vi väl för stora planer för uppsatsen. man tänker ju alltid att det inte duger, att det kommer bli bajs av allt. magkatarren har börjat smyga sig på också... ett klassiskt symptom i uppsatstider! men mysig svenssonhemmakväll lät alldeles ljuvligt! jag ska nu boosta med kaffe och kladdkaka (blommigts recept of course!) och köra ett litet tag till... kram kram

Sophie sa...

låter mysigt det där med mysig hemma kväll, själv sitter jag på jobbet med ett gäng narkomaner... få se hur kul det blir... och du känn ingen ångest, det går säkert super, känne rinte dig så väl men du verkar ha koll på läget

Anonym sa...

du har blivit utmanad

Jennie sa...

hej hej nu har vi kommit till kungsladugår....allt väl med dig? Fika nån dag?