20 november 2008

Bra saker


Idag skiner solen och förutom den lilla ångestgropen i magen som är uppsatsen så känns det mesta bra! Igår hade vi världens bästa kväll och bara var hemma. Sådär så man blir förbannad när klockan ringer och man inte kan ligga kvar i sängen längre, vilket ju är stället där man kan ligga så nära nån man gillar att det inte går att få in ett papper emellan. Mycket trevligt. Yay!

Idag fick jag för det första tillbaks min hemtenta, med VG på. Yay!

Och för det andra var jag på posten och hämtade fyra vadderade kuvert med böcker från trevliga förläggare och förlagssekreterare på Bonniers och Natur & Kultur med diverse antologier och böcker. Nu blir det lite lättare att skriva uppsats med böcker man får behålla. Och det blir bra att använda i vår till VFUn. Yay!

I eftermiddag ska jag upp till Humanisten och få låna två andra böcker av Ann som jag inte fick tag i på biblioteket. Yay!

Och efter det ska jag och Otto ta en liten shoppingtur på stan och äta nånstans innan det blir genrep på operan där vi ska se Boheme. Pucciniopera en torsdag, det är fanimig underbart! Jag har inte sett Boheme på scen sen den gick sist på GO, då var jag väl 14. Det var den första operan jag såg. Jag och morfar. Jag längtar till kl 19! YAY!

Och jag känner iaf att jag har kommit igång lite med skrivning. Yay :)

Till sist en fantastiskt söt julsång med Sarah McLachlan, som är en av mina favvisar. Jag lyssnar på julmusik just nu, det får mig också på bra humör!! Yay!!

s a r a h m c l a c h l a n | w i n t e r s o n g

2 kommentarer:

mia sa...

Jag vill också ha böcker... hur gick du till väga??

erika sa...

Yay! :D