31 oktober 2007

credo

Jag sitter och läser lite i boken (Mia, Jennie och Linda kommer att nicka mkt instämmande haha) Bedömning av elevtext. Jag håller på med mina textanalyser och det är helt vanvettigt tråkigt. Dessutom kommer det bli stressigt som fan för att jag är i stort behov av pengar och har tagit på mig alldeles för mycket jobb. Men vad fan...

I boken finns i alla fall en uppgift som de har analyserat en text på, som handlar om att skriva sitt eget credo. Mkt coolt! Det borde man sno nån gång faktiskt. Ibland borde kidsen få öva på att skriva om stora saker också. Annars är för övrigt trosbekännelsen i St Pauli den längsta jag sett!

Och på tal om trosbekännelse kan ju det bli lite olika beroende på hur man delar upp morfemen. Förra helgen ägnade jag mig åt tros-bekännelser istället, mest för att jag var enda tjejen och då, under inflytande av rätt mycket alkohol, tyckte att det var jättekul. Eh. Jag bekände att jag hade svarta spetstrosor alltså :p

Jag tror förresten att alla förstår precis varför jag skriver här. Jag måste skriva annat egentligen. Ångest och elände! Jag får inte gjort ett piss. Dessutom lyssnar jag på Brahms Requiem, och det är väldigt väldigt snyggt.

Sympati tack!!!!!

(Titta jag ser ut som en lärare!) ---->

5 kommentarer:

Lindiz sa...

Hihi... jag ägnade mig oxå att trosbekännelser i helgen. Till allas stora glädje kunde man se min lilla söta rumpa på dansgolvet i ett par söta spets-string ;-) shakandes till J.T.

Lindiz sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
robin sa...

Brahms är mycket bra.. och det är mina glasögon också! :) Kram kram

Jennie sa...

Och jag akn intyga att linda ägnade sig åt TROSbekännelser haha hoppas att du hade ksitkul det ahde vi

Puss på dig CREDO

mia sa...

eländes elände
elände
eländes elände
elände
elände