3 oktober 2007

min lilla Ahlberg!


Okej, det är kanske på sin plats att berätta från början varför jag och min familj har en hund som kallas Ahlberg fast han heter Ludwig men egentligen är registrerad i Kennelklubben som Leo. Det där sista är faktiskt bara för att tanten han föddes hos kom ihåg fel när vi sade vad vi ville att hunden skulle heta, för han har varit vår sedan innan han registrerades. Kravet var att det skulle vara ett namn på L. (Varpå min pappa väldigt käckt föreslog Elton eller Elliot hehe)

Idag har jag av diverse anledningar kommit på att jag saknar min lilla söta Ahlbergshund väldigt väldigt mycket! Man ser ju inte honom så ofta ju. Och nej, jag saknar inte mina föräldrar eller min lillebror lika mycket, dem kan man ju prata med på telefon :p

Jo just det, han heter alltså Ahlberg för att Victor, min bror, började kalla honom för det. Vi skaffade Ludwig när Victor var i sin intensivaste Karlsson på taket-period. Det finns ett avsnitt när Lillebror rååååkar hitta en hund som är aaaaalldeles bortsprungen och ensam som han tar med sig hem. När Lillebror sitter med hunden på köksbordet med Karlsson så frågar Lillebror varför hunden har ett halsband som det står Ahlberg på.
- För att han ju heter det! Alla hundar heter Ahlberg, jag har flera tusen hundar på mitt tak som heter Ahlberg (lite fritt tolkat ur minnet).

Alltså, alla hundar heter Ahlberg. Iaf vår! Och han är den sötaste lilla soffpotatis jag vet! Jag vill bara åka hem och pussa på honom nu! Fast han har gått och lagt sig. Är dessutom världens sämsta vakthund!

Här kommer lite Karlsson också. Ah nostalgi!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag anser att karlsson ar en pedofil att flyga in till smapojkars sovrum och fnissa och saga saker som "vill du kanna pa min propeller"... ackelgubbe! G ps:men din hund ar fin. den enda hunden jag gillar. :)

Anonym sa...

Hej jag undrar om du vet vad ahlberg var för en hundras? :D Jag tycker ahlberg var så grymt söt!

Ps. gillar din blogg!