31 oktober 2007

skumma ljud

Det är lurigt med hus som låter. Även om jag inte bott i lägenhet längre än typ ett halvår så är man ju alltid van vid att hus låter. Vårt hus lät ofta, sådär i rören och sånt, men nu är det skummare eftersom det kan komma en massa små ljud från typ grannar. Ljud som andra gör är rätt intressant typ. Om man sitter på toa kan man ibland höra ljud från någon av grannlägenheterna, genom rören. Och ibland låter det som om det är någon i min högraste garderob, men det har jag nog konstaterat bara är för att nån grannes badrum ligger på andra sidan väggen :p

Just nu låter det konstigt. Det är nåt som brölar. Undrar om nån av mina grannar har en tam noshörning hemma? Kanske som de har ritat på väggen, precis som i den underbara boken Otto är en Noshörning. Den borde man läsa om! Alternativt har nån granne mycket dålig musiksmak (typ bröljazz) eller nåt.

1 kommentar:

Lindiz sa...

Visst är det jobbigt att behöva lyssna på grannens musik... fast om jag ska vara ärlig så é nog jag oftast den grannen alla hatar. Men med en underbar kombination av musikalmusik och hip-hop anser jag själv att jag endast berikar deras liv och inte stör. Haha... kramiz