19 oktober 2008

Sparka löv!

Idag fick jag ett ryck när jag vaknade. Eller, Richard skulle upp och jobba vid halv nio, så jag drog upp Otto vid nio och vi promenerade upp till Östra kyrkogården. Det är faktiskt rätt kul att gå runt och spana lite. Vi letade upp Karin Boyes grav, och såg även Viktor Rydbergs och en del annat. Sen fortsatte vi bort till hörnet med den judiska begravningsplatsen och hälsade på en 16-veckors Goldenvalp. Jag höll på att dö! I solen fortsatte vi bort från Kålltorp genom Kärralund och över gamla TV-huset hem till mamma och pappa där vi käkade frukost och fick skjuts hem! Nu har vi pratat, degat och gjort lite annat. Och nu ska jag jobba! Igår var det premiär för Mary Poppins, idag lika tokfullt som vanligt på Julius Caesar. Hoppas det har hänt tillräckligt med grejer för den här veckan bara!

3 kommentarer:

Lindiz sa...

Fy fan vilken trist hemtenta asså - vilken skitig söndag att sitta framför datorn och analysera rysk formalism.

erika sa...

Jessica sa att hon träffat på er och att ni hade varit i min favoaffär Bagaren och kocken :) Cravings!

Jennie sa...

oj oj oj låter som en supermysig dag