13 oktober 2008

Life's good :)

Just nu är jag rätt nöjd med det mesta faktiskt. Jag är trött visserligen, och jag hade absolut inte lust att gå med på att det skulle bli måndag nu, framför allt inte igår!

Helgen har varit ytterst trevlig! I fredags tog jag död på mina fötter och otränade ben genom att jobba nästan 12 timmar i sträck. Jag stapplade hem! :p Man märker att det krävs några dubbel-lördagar för att man ska vänja benen vid att stå mycket. Men det hjälper när det finns en gullig pojkvän som kommer och möter vid sceningången och sen drar två omgångar yatzy (vårt nya knark) i sängen tillsammans med lite ostbågar!

I lördags sov vi ut, jäkligt välbehövt. Till halv elva! ^^ Sen tog vi en biltur till Allum och gick in i varenda herraffär som fanns för att leta jacka till Otto. Och vi hittade en skitsnygg från Matinique också! Nu är det en mycket stilig herr Emanuelsson som befolkar jorden :D

Efter shoppingtur var det dags för middag med majstångstema, eftersom vi fått en ostfonduegryta vi ville testa. För att göra det extra töntigt köpte vi köttbullar till, och rotade fram en massa töntiga kläder. Jag tillverkade en bh att ha utanpå tröjan av två runda grytlappar, mkt vackert :p Och traditionsenligt satte vi ostbitar på ringklockan! Jag har dessutom insett hur sjukt gott det är med baby guinness!

I söndags var man lite lagom trött. Och jag lyckades, efter spårvagnskrångel, att ta mig till St Pauli för en tacksägelsedagshögmässa. Richard spelade, och det var grymt! Mkt vräkigt! Sen var vi på operan och såg Mozarts Requiem. Jag diggar verkligen konceptet med både solister, kör och balett på scenen samtidigt, det blev väldigt coolt, och kändes rätt annorlunda!

Nu har jag hemtentaskrivning och tvätt på schemat idag. Och jag lyssnar på James Morrison. FY FASEN VAD BRA HAN ÄR! Skivan heter Undiscovered. Singer-Songwriterstuk på musiken, typ Gavin DeGraw. Underbart!!! Och jag är jättekär! Och gillar så att umgås med andra människor också. Eller ja, man kanske bara blir såhär glad när man lyssnar på såhär bra musik!

Till sist en liten godbit i det religiösa smörfacket. Fatta vad synd att den här människan inte sjunger vettigare musik. Vilken pipa!!!

d a v i d p h e l p s - n o m o r e n i g h t

3 kommentarer:

Lindiz sa...

Shit vad du gjort mkt... jag får ju ångest ;p

Jennie sa...

Lördagen låter helt skruvad

erika sa...

Myshelger som nykär är underbara!