17 oktober 2008

ooooorka


Nu vill jag inte mer. Jag har en fråga kvar på hemtentan idag och jag pallar inte att ta tag i den! Det känns mycket tungt. Och jag borde försöka lägga på ett kol innan kl 15 när jag ska vara på operan för att greja lite i shopen inför Mary Poppins-premiären imorgon. Otto och jag var och såg genrepet igår, och jag gillade det! Jag gillar att musikalen går lite djupare än filmen (även om inget, INGET slår Julie Andrews och Dick van Dyke!), framför allt när det gäller familjerelationerna. Och det är en massa kul dans och jox. Den kändes tajtare än jag kom ihåg den från att ha sett den på Prince Edward Theatre för några år sen. Och det är lite tufft att Göteborg är tredje staden ever att sätta upp just den här musikalen, och att de dessutom inte måste köra på Disneyversionen utan får göra sin egen!

Nu lyssnar jag på Damien Rice. Det enda som är kul med att man skriver är att man hinner lyssna igenom en massa album man glömt bort. Jag försöker lyssna på mycket klassiskt, för det funkar bäst att skriva då. Jag hörde till exempel Rückert Lieder och Mahlers femma igår, och jag har planer på att lyssna igenom hela Wagners ring. Rhenguldet avklarat!

Idag är det fredag. Det känns mycket mycket trevligt!

1 kommentar:

Lindiz sa...

Ja, idag é det fredag... och jag vaknade upp hemma hos Jennie. Fundera på den ;p