11 maj 2009

Sådär!!


Om jag hade haft den blekaste aning om var min kamera befinner sig hade jag kunnat fota lite. Men det vet jag inte, och alltså kan jag inte fota :p Nu har vi flyttat! I fredags höll jag på precis hela dagen och packade det sista. Man tror att det bara är lite kvar och så tar det tolv timmar...

I lördags var det tidig uppstigning, 07.00, och sedan transport till Ottos lägenhet som vi tömde på två timmar. Min lägenhet krävde två lass ^^ Och jag fick noll förståelse för att man inte kan slänga viktiga saker! Men vi hade en urtrevlig dag trots att alla luktade svett och var sjukt trötta plus att det kom en regnskur som dränkte folk lite extra. Alla lasagner vi gjort för några veckor sedan gick åt, och på kvällen blev det faktiskt en inofficiell inflyttningsfest. Vi satt i köket i fläktlampans sken och drack öl och vin och luktade svett. Jättekul! :D

Igår höll Otto och jag på hela dagen med att göra lägenheten lite mer framkomlig (nu kommer man faktiskt ända in till fönstrena i alla rum), sätta upp garderober på rätt ställe, bära upp fler grejer på vinden, ta tredje svängen på en vecka till IKEA och köpa saker vi glömt köpa sist (typ sängben till min säng), sätta upp lampor med pappas hjälp och fixa klart sängarna. Inatt sov vi faktiskt i dubbelsäng på riktigt! Det är väldigt trevligt att ha en säng som är 2.10 bred när man delat på 1.05 i nästan ett år, kan jag meddela.

Nu är Otto på jobbet och jag håller på med uppackning av kök och badrum. Det är skitsvårt när man inte vet hur mycket man har och var man egentligen ska ha grejerna. Dessutom är allt helt tillrört eftersom jag fick leta efter Ottos tamper i alla lådor redan i lördags eftermiddag bara för att alla skulle ha kaffe :p

Och om någon som läser det här känner sig träffad av "du som var med och flyttade" vill jag bara säga TACK TACK TACK TACK!!!!!!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Grattis till att ni flyttat!!! Får man komma och hälsa på snart eller? Hihi

Victor sa...

Varsågod, det var så lite så!