8 maj 2009

Jag är iakttagen


Så har man sovit sista natten på Norra Ågatan! Ikväll tänker vi campa på Gulsparvsgatan så vi kan ta bort sängkläder och grejer. Jag håller på och packar ihop det sista i köket, och sen är det kläderna och lite smågrejer kvar. Det kommer ta hela dagen! :D

Vi har lite tur faktiskt, för just nu håller det på att sättas upp ställningar utanför mina fönster. Det känns lite läskigt att se huvud på folk som går omkring utanför. Om en stund lär de se rätt in i röran här! Jag pallar inte att dra ner persienner så länge de inte står rätt utanför fönstret. Vi har världens röta som flyttar precis innan de ska börja renovera fasaden! Annars hade vi fått bo i flera veckor med plast över fönstrena. Usch! Jag som inte ens drar ner persienner på natten för att jag inte gillar att det blir så mörkt och instängt... Nackdelen är att det kommer bli struligare att bära ut allt imorgon med en massa ställningar överallt.

Jag har förresten satt ihop tre stora ikea-garderober helt själv. Det kanske kan kompensera att jag kommer vara klenast i sällskapet imorgon :p Jag får vara köksa :p

Nu bygger de en våning utanför fönstret! Aaaah!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Lite big brother syndrom där va?

Mia sa...

Skönt o flytta innan allt stök! Det är inte roligt att bo i en byggarbetsplats. Du måste snarast lägga ut lite bilder från nya lyan! Kram