14 maj 2009

Ett litet inredningsreportage :p

Nu tänkte jag visa er runt lite i vår nya lägenhet! Fast bara lite ;) Jag skulle kunna låta bli att ta med de lite mer utzoomade bilderna, men det här ska ju vara på riktigt... Jag låtsas att här är så himla piffat! :p

Först kan man ju tro att vi har ordning i skåpen! Både Otto och jag gillar absolut inte vitrinskåp, men nu råkar det här vara enda platsen där höga dyra ölglas (snodda?) från diverse olika ölställen i världen...

...men nja... jag vet inte riktigt...


Här mitt tjusiga fönster med vit pelargon! Resten av rummet är ju oerhört vackert också :D





...Otto har ju sett till att hans viktigaste ägodelar kommit upp i alla fall... Hhhmmm...




Fast jag gillar mörka ölflaskor i min flätade korg! (Och nej, de fick inte plats i köket. Otto köper Nögne-julöler i april...)


En stilstudie av vår vardagsrumsfondtapet! Den blir nog utbytt någon gång, men jag kan absolut leva med den tills vidare! :)


Och Kalle Kanin och Vovven har blivit sambos ;)


...fast här är det mindre tjusigt.


En snygg och en osnygg hörna i köket!



Och till sist det enda jag vill visa i det skitröriga badrummet... En bra duschflaskslösning och rosa kokostvål!



Så, nu vet ni i alla fall lite hur jag har det... Ikväll blir det 3xBolero på operan. Wiie!

5 kommentarer:

Otto sa...

Men älskling, du har fotat på för högt ISO-tal på kameran, därav de brusiga bilderna. Vi får ta en fotokurs PÅ LÖRDAG KLOCKAN 21.00!!!

Otto sa...

Jag vill bara tillägga att de enda ölglas jag införskaffat ohederligt är Deliriumglaset samt två-tre pintglas. Resten är lagligt inköpta i Danmark och Skövde.

Jennie sa...

Till otto säger jag bara : Ha, alla killar snor ölglas när de är fulla Rickard har stoppad ner ölglas i min väska utan min vetskap!

Anna: Ni har fått det så fint, och öppna Veuve-flaskan nu och ha det riktigt mysigt! Kram & Puss

anna sa...

Tss, EN VISS PERSON var ju på väg att betala €40 för ett ölglas i Bryssel... Och ISO-talet var för dåligt inställt på DIN kamera, kära mästerfotograf! :p

Jennie: Tack! Du och Jullan får komma förbi och fika i lådorna snart!

mia sa...

Vad mysigt det ser ut Anna (och mystiske O som jag aldrig träffat!)... Det ska vara lite stökigt och knökigt ett tag för då njuter man mycket mer sedan när det är klart! Puss puss