1 juli 2008

Min tisdag

här plagierar jag Mias rubrik helt enkelt! Så har jag det sagt :p

Min tisdag bestod av den sjuka starten av att jag vaknade typ kvart över sju och var helt klarvaken. Plockade upp boken jag håller på med nu, Volvo Lastvagnar av Erlend Loe, och läste några sidor. Då blev jag jättetrött och slumrade om sista kvarten innan klockan ringde, och jag var tvungen att snooza två gånger! Konstigt.

Sen bar det av till Villa Villekulla igen. Det märks verkligen att det är sista veckan innan semestern där. På småbarnsavdelningen, där det normalt brukar vara åtta små knoddar, har hälften redan sommarlov, och en var sjuk idag. Tre barn att ta hand om alltså. Lagom jobbigt :p Vi spenderade två timmar utomhus (jag har till och med fått färg på axlarna idag!) och gick sen in och åt köttbullar och potatis. Efter lite vila, blöjbyten och mellanmål gick vi ut en dryg timme till innan alla barn var hemskickade och jag åkte in till stan och handlade på Ica innan jag kom hem, trött som ett svin. Nu har jag hunnit pussla lite på mitt 1500-bitars-pussel jag och Otto började på för några dagar sen. Och badat. Nu ska jag laga middag!

Det är bara sååååå underbart skönt att man är ledig när man är hemma! På torsdag eftermiddag ska jag fika med Jennie! Är någon annan på att ses (Brogyllen igen kanske Jennie?) så är det bara att hojta till! :)

Annars är jag mest väldans kär :) Och lite irriterad på att Bruce jäkla Sprängsten kommer till stan, för det gör att jag får åka ensam till Lysekil i helgen :p Och jag är irriterad på EU-projekt som gör att Otto måste vara i Tyskland!

2 kommentarer:

mia sa...

ska vi köra "Min onsdag" ikväll?! Favorit i repris... Kram!

Jennie sa...

Hihi ja brogyllen va fint...det låter bra slå en plinga imorgon pussa