10 juli 2008

Läs INTE den här boken


Jag sprang på en bok på en engelsk-bok-rea på Akademibokhandeln för några veckor sen. Den här boken jag precis läst ut alltså. Den handlar om en 11-årig flicka som heter Alice, och baksidestexten säger att den utspelar sig i 70-talets New York och att den har en massa referenser till Alice i Underlandet. Det tyckte jag lät kul.

Men gud så fel man har ibland. Hela boken är bara ångest, jag var faktiskt tvungen att läsa ut den bara för att det var så jäkla synd om Alice. Bara tragiskt. Och allt handlar egentligen bara om knark och sex. Usch! Boken gav mig inte ett jävla piss, mer än ångest. Så läs absolut INTE den här boken!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Då vet jag det, just nu läser jag shopoholic & baby =)

Anonym sa...

Knark och sex som är så härligt.

Lindiz sa...

Hmm... ska komma ihåg detta :P