12 juli 2008

#201

Nu är jag officiellt över 200 inlägg här, vilket känns mycket bra ^^

En liten snabbuppdatering av mitt liv:

* Är i Lysekil

* Läser om Harry Potter and the Deathly Hallows, vilken jag inte läst sen förra sommaren. Det är konstigt det där, men Harry Potter-böckerna blir liksom bättre när man läser om dem. Så många små små detaljer man lägger märke till! (Alla språknördar bör ju med tanke på betoning notera att det alltså är partikelverb här i 'läser om' och inte prepositionsobjekt! hehe)

* Kommer typ att ha världens tråkvecka framför mig. Söndag-tisdag här uppe, som jag antar mest kommer ägnas åt läsning. Sen får jag dessutom ta bussen ner till Göteborg. Där tänker jag flytta in i mina föräldrars hus resten av veckan för att kunna njuta av trevligheter som stor TV, bil utan parkeringsplatsproblem, diskmaskin och tvättmaskin. Dock alldeles ensam, utan söt pojke att pussa på :(

* På lördag kväll får jag ta mig en biltur till Landvetter för att göra lite sekreterarduties, och på söndag tänker jag bli upphämtad av nån trevlig karl utanför operan efter jobbet, som kan tänka sig att köra till Skövde :)

* I Östergötland (ja för jag trodde att Falköping låg i Östergötland en gång ;) stannar vi till onsdag, och då genar vi över Uddevalla och Trollhättan till Lysekil, för att stanna en natt och hälsa på farfar och föräldrar, och sen jobbar jag helgen 25-27e.

* Den 28e åker vi upp till Stockholm en vecka. I 1a klass på X2000! ^^

Nu känner jag mig bara lite lagom patetisk. Det kändes väldigt fel när Elin fick ta med sin pojkvän i bilen till Lysekil i torsdags eftermiddag och jag fick säga hejdå till min och se honom traska iväg mot spårvagnen pga jobb och Islandsresa. Jag fick ta på solglasögonen, om jag säger så... Men från lördag blir det intensivumgänge så det visslar om det i minst två veckor, så det är nog bäst såhär :p Nu ägnar jag mig åt att vara flamsig med min bror istället! :D

2 kommentarer:

Jennie sa...

Tja men du får komma hit och mysa Anna...tänk jag var utan min pojke i 2,5 halv vecka och jag överlevde

erika sa...

Vad du verkar ha blivit tokkär på sistone :D