25 januari 2009

Vägra vinter!!

Alltså nu är jag spytrött på grå himmel, leriga gräsmattor, regn och kala träd! Jag är hemma hos Otto utan Otto och har tagit en liten tripp down memory lane med lite foton på saker vi gjort gemensamt, bland annat en fotosession i Jonsered med gulliga får och vår Malmöresa i maj förra året. Där slogs jag av hur fräscht det känns med barfota-i-skorna, leggings och att kunna vara ute med tshirt och kofta och tokrosa sjal! Jag vill ha mer sånt! Och mer rött läppstift! Dessutom är det kul att Lundin ser ut som om han ska leka gentleman och hjälpa mig ner från stenkanten eller något, fast han egentligen var upptagen med att kasta nåt. Tror jag, om jag minns rätt.

Nu ska jag äta kombinerad frukost och lunch, pannkakor! Sen är det buss till jobbet som gäller med lite operahäng till ca 18. Då kommer en söt Otto och hämtar upp mig för att stå ut med en gammal hederlig söndagmiddag hos mina föräldrar, även inkluderande min morbror på snabbvisit från Stockholm. Trefligt!

Igår var det premiär på riktigt för Otto som konsertmästare! Jag har hittat en ny favorit i Cecile Chaminades flöjtconcertino också. Efter konsert, där vi även träffade Gustaf och Alexandra skulle vi köra hem mamma och pappa, och vi hann även slänga i oss lite thaimat och prata en stund innan jag körde hem en trött violinist. Inatt drömde jag även sjuka saker om får som jag och Jan H hade nåt sorts problem med att stänga in. Konstigt :p

På fredag ska jag träffa Grethe!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vår, sommar, sol, ljus, värme, NU! och så en fika snart kanske :)

Sophie sa...

Rätt inställning!!! Vill ha sommar nu, jag vill klaga på att jag svettas och att det är för varmt, jag vill kunna hoppa ur sängen ta på mig en klänning och sen är det klart, istället för att behöva rota fram vantar, mössa, jacka och yllefiltar. Vill ha sommar NU

Anonym sa...

Jag vill åsså ha sommar! Hälsa Otto, världens bästa konsertmästare!

Anonym sa...

Kul, det är ju jag, och jag kastade blommor.