23 januari 2009

pojkvänsklyschigt?


Jag köpte hem en ljusgrön Primula till Ottos lägenhet igår. Det är ju bra och billiga blommor som jag tycker är söta, så länge de inte är gula, men det slog mig att det egentligen är supertöntigt och supertjejigt att köpa hem blommor. Som om jag snart skulle sy nya gardiner och sätta upp också. Och komma med lilla förklädet!

Tur att det är Otto som får dra och tjata upp mig ur sängen varje morgon (förutom på helgerna för då är jag hur pigg som helst och ligger och tramsar så han inte kan sova) och fixar fram frukost varenda vardag, eftersom jag oftast börjar senare än han gör. Det känns lite som en bra balans :p

När jag tänker efter finns det ju väldigt mycket som han får stå ut med, för jag är en väldigt gnällig och barnslig person, och det hörs och märks liksom. Men det känns ju som om jag har rätt goda chanser eftersom han stått ut i över 7 månader ^^

Förresten, läs Juridik för pedagoger. Jäkligt intressant!

(bild: http://www.babble.com/CS/blogs/strollerderby/cmHOUSEWIFE_ARTICLE_narrowweb__300x443,0.jpg)

2 kommentarer:

mia sa...

Var hittar man Juridik för pedagoger? Nätet? Jag står själv med förklädet på och steker fläskfilé för ett helt kompani. Ska bjuda lite släkt o vänner på förlovningsmiddag imån så här är det stor Breevarning kan jag lova. Kram

Anonym sa...

Du strök väll mina skjortor i morse? ;)