9 januari 2009

Lite lite gnäll och var fasen jag har hållit hus!

Jag bara känner för att gnälla lite litegrann idag! Sen tar jag en snabb jul- och nyårsresumé

Jag är lite wajnig angående vår bostadssituation. Det är väl mest för att det inte händer saker just nu som jag är gnällig. Jag har levt med en viss pojkvän i snart 7 månader, och det börjar bli jobbigt att flytta grejer fram och tillbaks mellan två lägenheter. Alltid är det något man har på det andra stället liksom! Jag vill hitta en lägenhet NU!

Idag hade jag tvättid. Jag är jäkligt irriterad på vår tvättstuga. Maskinerna är gulbruna, och bara det skvallrar ju om att de är från tidigast 80-talet. Nu tycker jag dessutom att man, när maskinerna har tvättat klart, får ut iskall och väldigt blöt tvätt. Skiten centrifugerar jättedåligt! Det finns visserligen en separat centrifug men där går inte hela tvätten in. (Maskinerna har naturligtvis inget program som bara centrifugerar.) Dessutom finns där bara en tvättkorg, MED TRASIGA HJUL. Hur svårt kan det vara att skaffa en jävla tvättkorg som inte är från före andra världskriget? För att inte tala om tavlan där man bokar tvättider. Där sitter en fin lapp med påminnelse om att man inte ska glömma att parkera tvättlåset efter att man använt tiden. Problemet är bara att hålen i parkeringsraden är mindre än låsen. Duh. Och dessutom finns bara två- och tretimmarstider att boka, och man kan inte tvätta senare än klockan 20. På söndagar 19. BLÄ!!!!

Så, då har jag gnällt av mig mina I-landsproblem.

I alla fall: Julen och nyåret har varit synnerligen trevliga! Jag bodde hemma hos mamma och pappa plus farfar, bror och hund över jul och i mellandagarna. Där huserade jag i tv-rummet på bäddsoffa som är jättebred och med tv som är jättestor. Det gick ingen nöd på mig alltså :) Dessutom hann jag lägga ett tusenbitarspussel och leka med andra saker. På annandagen kom Otto tillbaks och det kändes som om han varit borta flera månader (fast det ju var tre nätter). Måndagen den 29e tog vi bilen och körde mot Sörmland via Skövde, där vi åt lunch hos Ottos mamma. I Flen mötte vi Richard vid tåget och sen tillbringades några sköna dagar i Sparreholmstrakten på Richards familjs sommarställe. Mycket trevligt! På tolvslaget på nyårsafton stod vi på altanen och lyssnade på sjungande is på Båven och spanade in några stackars fyrverkerier långt bort. Annars var det tyst, stjärnklart och mörkt. Underbart! Vi drack gott Amaronevin och åt en massa god mat.

Nu i veckan har jag mest jobbat och slappat. Stickat och lite sånt. Och förbereder opponering på uppsatser, som vi ska greja med på måndag! Ska bli kul, men lite lite läskigt :p

Inga kommentarer: