10 september 2007

random om musik

Anledningen till att Erik Segerstedt får toppa det här blogginlägget, förutom att han ser sjukt gullig ut i den rosa mössan, är att jag såg nån banner om en konsert med Erik och då kom på att jag drömt att jag gick förbi Erik på en trottoar nån gång. Han satt på en sån där grön låda man har sand i och sålde skivor. Det tror jag inte Erik skulle göra på riktigt :p

Jo, på tal om musik var jag en sväng bort till Andra Långgatan idag. I lördags såg jag en Influences-skiva med Jamie Cullum som jag ville ha. Alltså en skiva typ inte med Jamie Cullum utan av Jamie Cullum, där han väljer musik som influerat honom. Ni fattar. Den var bra iaf! Av misstag råkade jag också köpa Tjajkovskijs 6e symfoni som jag tänkte lyssna in mig lite på innan jag hör den igen på konserthuset. Sen blev det en liveskiva med Sarah McLachlan och en dubbelskiva med Tony Bennett (så gullig musik, typ perfekt när man står och diskar!), fast de kostade inget för jag använde ett skitgammalt presentkort jag haft liggande här i flera år.

Just nu är jag annars mest insnöad på Islands in the Stream med Dolly Parton och Kenny Rogers - det är ju en sån gullig låt! :p

Idag vill jag att det ska vara Idol. Så jäkla kul när det är auditions!

Imorgon ska vi för övrigt ha debatt i skolan. Vi ska bland annat debattera om glassbilen är bra eller inte :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

i) Erik Segerstedt kommer från Uddevalla.

ii) Han och jag har gått på samma skola.

iii) Hans far undervisar i matematik och fysik.

iv) Jag har haft honom någon lektion.
Han heter Sven om du ej visste det.

v) Vem dirrar Tjajkovskij?