9 september 2007

Jag = shufflefascist



De flesta som känner mig vet att jag älskar att shuffla musik. Mycket av musiken jag lyssnar på går alldeles utmärkt att blanda hejvilt, och jag gillar inte alltid förutsägbarhet. Dessutom är det ju inte alla spår på ett album man gillar. Man kan ju tycka vad man vill om det, men jag kör ofta mina spellistor på 300-400 låtar på shuffle.

Det roliga är att jag upptäckt nu att jag börjar bli likadana när det gäller att läsa böcker! Jag vill helst blanda genrer hejvilt och har jag typ läst en chicklit tar jag ofta nån klassiker efteråt. Har jag läst svenskt läser jag gärna engelskt sen osv. Kan man shuffla för mycket? Tänk om jag börjar bli likadan när det gäller andra saker i livet? Jag kansken får en framtid som polygam? *asg*

Jag gillar det iaf när det gäller musik och böcker. I förrgår läste jag ut boken "Gravidchock - Reporter erkänner" av Belinda Olsson (ja man hör ju på namnet hur seriös boken är, och ja den handlar om en kvällstidningsreporter som är typ arbetsnarkoman och barnhatare som naturligtvis råkar bli på smällen). Samma kväll började jag läsa Söderbergs "Den Allvarsamma Leken". Visst är han snygg på bilden! Nu ska jag snart jobba och ifall jag skulle läsa ut boken så har jag tagit med mig Paulo Coelhos "Alkemisten" som jag tänkte ge ett försök till. Efter det blir det nog en barnbok!


1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar du klassiker så kan jag från hela mitt hjärta rekommendera Johan Lindström Saxons mästerverk "Umgängeskonst - Levnadskonst".

^^