17 juni 2009

Saker jag stör mig på

Två saker jag stör mig på just nu:

#1. Vi skulle köpa melon på ica häromdan. Galiamelon. Gott liksom. I den stora högen med meloner ligger delade och hela meloner, och på den stora skylten står det 14.90 kr/kilo. När jag kommer till vågen ser jag en knapp för delad och en för hel melon, och upptäcker att de ska ha 28.90 per kilo för den delade melonen! Jag blir helt jävla tokig! Melonerna var jättesmå ändå! Hur kan man ta DUBBELT BETALT för en melon som är delad? Visst har ju någon delat och plastat dem, men DUBBELT SÅ MYCKET? Det är sjukt.

#2. Den där jävla korkreklamen från Tele2 med det jävla fåret. TROR TELE2 ATT SHEEP OCH CHEAP UTTALAS LIKADANT? För det gör det ju absolut INTE! Jag blir galen. Fullständigt. Varför har ingen uppmärksammat detta tidigare? Deras töntiga får gör mig arg varje gång jag ser det. Sheep och cheap uttalas /sji:p/ och /tji:p/, i brist på word på den här datorn som kan ge mig bättre symboler för sje-ljud. ARRGGGGHHH!! Svensklärare, förenen eder! Eller nåt.

2 kommentarer:

mia sa...

JAAAAAAAAAAAAAA! EN till som äntligen förstått det där med fåren! Jag har varit förbannad heeeeeeeeeeela våren för detta. Men ingen runt mig förstår varför. Hela reklamen bygger ju på att cheap och sheep skulle vara samma, och när det liksom går i stöpet så är ju reklamen helt fri från humor. Plus att den förvirrar folk och tror att de kan köpa ett plagg för att det är sheep... Hallå liksom!

Thomas sa...

Hur kan en hel melon kosta lika mycket som en halv melon? Varför skulle man köpa en halv melon istället för en hel om båda kostar lika mycket??