10 september 2009

Tankar från... eh ja

1. Vi har en rosa tvål från Lush. Jag tror den heter Rock Star. Den är kladdig och det blir rosa tvålrester överallt. Man tror ju att rosa tvålar från Lush borde vara bättre än your average Barnängentvål från Ica. Men icke.

2. Jag har kommit in med portkoden på första försöket flera gånger i rad nu. Antingen har de fixat portkodsjäveln till apparat, eller så har den bestämt sig för att vi ska bli vänner.

3. Jag började läsa Allt av Martina Lowden idag. Fruktansvärt bra bok!

4. Jag läste också ut en Paddingtonbok. Höll på att börja gråta när jag läste kapitlet om hur Paddington blir jättesjuk efter att ha stått i trädgården för länge inklädd i snö, utklädd till snöbjörn. Höll på att börja gråta av bilden där det ligger en liten liten mycket sjuk björn från mörkaste Peru i sängen.

5. Jag har PMS. Se ovan.

6. Hörde Duruflés Requiem i måndags. Fantastiskt vackert! Finns på Spotify. Fast live är bättre. Med underbara Svenska Kammarkören, i Vasakyrkan.

7. Jag bygger ut min lekstuga på Farmville. Det är löjligt beorendeframkallande.

8. Little Britain är som en blandning av vissa Killinggängetproduktioner och Mia och Klara. De driver med personer som är lite udda och utanför, men inte riktigt lika långt som görs till exempel i Torsk på Talinn. Den kan jag inte se utan att må dåligt. Little Britain mår jag bara lite dåligt av :p

9. Vi ska äta soppa och tvätta ikväll. Vilken helyllesysselsättning!

1 kommentar:

Jennie sa...

Oj jag vet inte riktigt vad jag skall kommentera på det var så många tankar...har ni möjlighet att svänga förbi oss ngn dag snart så vi får bjuda igen på lite middag? Och så att ni får se Jullan igen :-)