26 februari 2010

Språkpolis med PMS

Jag var på Ica Maxi för en stund sen och skulle handla. Eftersom jag numera har en iPhone som man faktiskt kan använda till mer än att ringa med tänkte jag en gång för alla fota den töntiga skylt som någon gulligt har ritat på griffeltavla i förbutiken. Där är den där lottojokern och lite annat gulligt, och någon har, i vackraste skrivstil skrivit -

"Welcome to the forestore"

Jag dör varje gång jag ser den. Inte fasen finns det nåt som heter forestore? Och varför skulle just den skylten vara på engelska? LARRRRRRRRVIGT!

Just när jag stod där och skulle knäppa en bild kommer en viktig kassörska och säger "du man får faktiskt inte fota här inne". Jag var nära att just påpeka att den här töntiga skylten måste förevigas och spridas på nätet så att ni får skämmas. Men jag höll tyst.

Sen var den handlingsrundan förstörd. Nu är jag trött och väldigt rädd för att jag kommer behöva tampas med jobbiga gäster på operan ikväll också. Vissa dagar är mitt tålamod inte så fantastiskt stort, om jag säger så.

1 kommentar:

Jennie sa...

Aj aj aj inte förolämpa en språkpolis med PMS