7 september 2009

Ja jorden ser ju platt ut på långt håll...

Dagens bästa! Det här kommer jag tänka på hela dagen idag när jag sitter och försöker få timmarna att gå på jobbet...



I fredags var här najs! Svensklärarträff med en massa trevliga människor. Hela helgen har varit synnerligen bra faktiskt. Lördagen inleddes med frukost hemma hos Richard med Jan och Emmy, och vi klarade hela melodikrysset! :p Sen var vi och hälsade på herr hund, fixade lite inköp på diverse byggvaruhus och avslutade med fotboll. Till och med jag tyckte matchen var lite spännande...

Igår var en effektiv dag. Jag hann med ett brödbak, skållat fullkornsbröd med dinkelmjöl, innan vi hjälpte Jan att hämta en ny säng. Sen blev det en härlig långpromenad i solen med Ludwig upp förbi Kallebäcks källa och golfbanorna. När vi kom hem till oss igen sydde jag ett draperi till hallen och Otto gick loss på hallspegel och skohyllor och annat. Nu är hallen faktiskt rätt möblerad! Det saknas bara krokar, så vår snodda klädhängare får stå kvar ett tag till innan vi ställer tillbaks den på vinden utanför förråden där den står utan att verka tillhöra någon :p

Igår gjorde jag en gammal hederlig köttgryta också. Det känns nästan lite höstigt, men gott var det! Älgkött, rödlök, rosmarin, potatis, morötter, vitkål, vitlök, rödvin och timjan.

Nu blir det snart jobb igen.

2 kommentarer:

T sa...

Anna, det här är det konstigaste youtubeklippet jag sett! Helt otroligt konstigt. Och förresten, varför har Harald så konstiga kläder på sig och är inte tävlingsmomentet jättekonstigt och inte så bra tv-underhållning?? Och varför fick han torrbollen vara med och tävla??? Och förstås, vad heter programmet??

Jenniepennie sa...

Älgkött det må jag säga. Det var himla myspys hos dig i fredags bra att du tjatade lite på mig att komma bort och tack för vinet!!!